Surfen, 4WD op het strand and lots of Goon - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Jeanine - WaarBenJij.nu Surfen, 4WD op het strand and lots of Goon - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Jeanine - WaarBenJij.nu

Surfen, 4WD op het strand and lots of Goon

Door: Jeanine

Blijf op de hoogte en volg Jeanine

19 December 2013 | Australië, Agnes Water

Hi!

Na een paar weken weer een update van mijn reis. Het gaat heel erg goed met me en ik heb echt een top tijd hier in Australie. Natuurlijk is het gek om niet thuis te zijn met Sinterklaas, kerst en oud en nieuw, maar ik krijg er veel voor terug. Gelukkig zijn alle auto's en mensen in de supermarkten hier ook verkleed in kerst sferen en is het erg vreemd om een kerstboom buiten te zien staan terwijl het 30 graden is.

In mijn laatste blog schreef ik dat ik in Surfers Paradise was. Ik heb daar erg leuke dagen gehad en ik heb inderdaad gesurft. Ik denk dat ik nog 5 dagen spierpijn heb gehad van twee uur surfen, maar het was erg geslaagd en ik heb even op de plank kunnen staan! Het uitgaansleven in Surfers was te vergelijken met Lloret de mar, dus leuk om me weer even 16 te voelen. Verder ben ik een dag naar Currumbin geweest, een wildlife sanctuary. Hier mocht ik knuffelen met een koala en met kangaroes, wat erg leuk was omdat ik ze nog niet veel in het wild gezien heb. De rest van de dagen heb ik verschillende wandelingen gemaakt. De laatste avond gingen we met een groep van het hostel mee met "The big night out tour". Erg gezellig, maar niet slim wanneer je de volgende dag om 09.00 uur uit moet checken om je bus te halen. Gelukkig kon ik een paar uur niks doen in de bus en kwam ik toen aan in Byron Bay. Gemoedelijk stadje met veel surfers en veel pubs. Ik heb hier met een canadees meisje een wandeling gemaakt naar the light house en ben een dag naar Nimbin geweest. Nimbin is een "dorp" (welgeteld 1 straat met wat barretjes en winkels). De mensen hier zijn... noem het maar gerust prettig gestoord en ze leven met de occupy gedachten, wat overal te zien is. Na elk winkeltje zit er wel weer een hippie die je wiet aanbieden of happy koekjes. Voor ons Nederlanders is dat niet zo speciaal... maar veel mensen keken hun ogen uit. We hadden hier twee uur de tijd om rond te dwalen, maar na een halfuur heb je het ook wel gezien.

Na Byron Bay ben ik doorgereisd naar Noosa. Persoonlijk vond ik Noosa niet heel erg boeiend. Het national park was mooi, alleen beetje jammer dat het keihard regende en ik daar in mijn eentje door de bush bush liep. Geen slangen, dolfijnen, koala's of spinnen gespot, maar wel weer wat calorieen verbrand. Na twee nachten in Noosa te zijn geweest, ben ik met de bus naar Rainbow beach gegaan. Vanuit daar vertrok ik twee dagen erna naar Fraser Island! Het was een leuk hostel en ik heb super leuke mensen ontmoet. De dag na aankomst moesten we met onze groep een introductie video kijken... Enorm saai en beangstigend wat ze allemaal vertelde, je zou bijna niet meer gaan ;-). Ik werd ingedeeld in een groep met 6 mannen en een ander meisje. Fijn om wat sterke mannen aan je zijde te hebben tussen al the wildlife, maar helaas moesten we wel zelf koken... Dat was niet voor alle mannen weggelegd, dus maakte ik net als thuis de regel: wie kookt hoeft niet af te wassen. Ik heb drie onwijs leuke dagen gehad op Fraser. We hebben dingo's, kwallen, slangen gezien en gezwommen in mooie meertjes. We kampeerden in tenten en het was elke avond wel weer feest. We kochten vooraf ons eigen drank. Aangezien de alcohol hier erg duur is kochten we maar 4 pakken van 4 liter Goon (enorm vieze en goedkope wijn) en veel te veel bier. Onze tourguide wist niet of we de beste groep of de verschrikkelijkste groep waren die hij had meegemaakt. Hij heeft twee helikopters moeten laten komen. Eén voor een meisje wat 's nachts getackeld werd door een dronke chick, op haar hoofd viel en haar bewustzijn verloor. En de nacht erna één voor een meisje dat viel en haar pols brak (typisch dat ze beide engels waren, haha). Alles is uiteindelijk goed gekomen en het was een super ervaring om op het strand te rijden met een 4WD (gelukkig waren de mannen gentle genoeg om ook de vrouwen te laten rijden).

Momenteel zit ik in 1770, Agnes water, in de Cool Bananas hostel. Vanmiddag ga ik mee met een tour met (wannabe) harley davidson motors, inclusief nep tattoo's! Morgen is mijn laatste kans om te surfen, omdat in het noorden veel kwallen zitten en gevaarlijke roggen. Dus dan nog maar een lesje nemen om te kijken of ik langer dan twee seconden op de plank kan staan.
Kortom ik heb echt een top tijd hier en geniet elke dag wederom van het leven als een backpacker. Soms kan ik mijn backpack wel uit het raam gooien, maar dat hoort er nou eenmaal bij. Met kertmis zit ik op het fantastische Magnetic Island, wat vast prachtige dagen gaan worden!

Ik wens jullie allemaal hele fijne feestdagen toe en tot snel!

Liefs!

  • 19 December 2013 - 09:45

    Renate:

    Hallo Jeanine, heerlijk om je verslag te lezen, wat ben jij lekker actief en ondernemend goed hoor. Je leert zo heel veel mensen kennen en je ziet een hoop. Ik heb twee jaar geleden kerst en oud en nieuw op Bali gevierd, vond dat erg lekker, geen boom en geen gedoe met boodschappen en eters, heerlijk was dat. Geniet lekker verder en ik blijf je volgen. Groetjes Renate xxxxx

  • 19 December 2013 - 20:34

    Eveline:

    Lieve Nien, wat fijn te lezen dat je het zo naar je zin hebt daar! Zie je wel dat je het allemaal kan alleen:-)! En niet te panisch voor al die enge beesten en slangen daar?? haha.
    Geniet er heel er van!!! Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeanine

Actief sinds 09 Nov. 2013
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 4847

Voorgaande reizen:

11 November 2013 - 01 April 2014

Alleen de wijde wereld in!

Landen bezocht: