Down under! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jeanine - WaarBenJij.nu Down under! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jeanine - WaarBenJij.nu

Down under!

Door: Jeanine

Blijf op de hoogte en volg Jeanine

02 December 2013 | Australië, Sydney

Lieve allemaal,

Ondertussen ben ik alweer bijna 3 weken aan het reizen. Nadat ik een super leuke tijd heb gehad met Sigrid en Iris op Koh Pangang ben ik alleen verder gaan reizen. De volgende stop was Koh Tao: project PADI binnenhalen. Ik wist niet dat ik het duiken zo enorm leuk zou gaan vinden. We hadden een erg leuke groep en hadden bijna 1 op 1 begeleiding (5 mensen en 3 instructeurs). Kan natuurlijk zijn dat ze dat deden omdat wij het nodig hadden... De duikcursus was vier dagen en bestond uit 5 duiken en 2 theorielessen. Natuurlijk kon ik 's avonds niks doen, omdat ik zo hard aan het studeren was om mijn theorietoets te halen ;-). Helaas hebben we geen turtle of whale shark gezien, maar gelukkig was Nemo wel thuis. Daarnaast mochten we ook kennis maken met de beruchte triggerfish, die erg graag zijn territorium bewaakt en je dan ook probeert weg te jagen als je te dichtbij komt. Gelukkig gaf Jesper (de instructeur) super goede adviezen: "Wanneer de triggerfish komt, dan maken jullie een rondje met zijn allen en dan kom ik daar midden in zwemmen". Helaas blijven ezelbruggetjes als "The man is always right" of "The women should by always be left in the kitchen" (zodat je kan onhouden aan welke kant de gesp van je gewichten moet) iets te goed hangen. De conclusie is eigenlijk dat het een erg leuke duikschool was en dat we veel hebben gelachen. Ik had alles lekker strak gepland, want zaterdag was ik om 12.00 uur klaar met de cursus en om 13.40 vertrok mijn taxi om vervolgens met de boot en de bus naar Bangkok te reizen en mijn vlucht te halen die zondag om 11.00 uur ging. Fijn dat alles vertraging had. Daarnaast hebben Thaise mensen niet echt een logica in het in- en uitladen van alle koffers en tassen en gooien ze alles maar op de pier (in de regen) en mag iedereen zijn tas zoeken. De busreis ging niet veel sneller, omdat het zo hard regende dat er een overstroming was... al met al was ik niet om 1.30 uur in Bangkok, maar om 05.00 uur 's ochtends. Gelukkig had ik nog tijd genoeg om naar het vliegveld te komen en heb ik samen met een Deense jongen de taxi gedeeld. Een lange, maar prettige reis gehad en na een reis van ongeveer 24 uur landde ik op Australische bodem. Op het vliegveld merkte ik al hoe behulpzaam de Australiers zijn en dat gevoel is tot op heden niet anders geweest. Het eerste hostel waar ik verbleef ligt midden in Sydney en is enorm luxe, ruim, gezellig en SCHOON! Alles wat ik niet had verwacht van mijn verblijven in hostels (afgezien van de gezelligheid dan ;-)). De eerste 4 nachten mocht ik mijn kamer maar liefst delen met 6 mannen... Leuk zo'n gemengde kamer haha. Na deze dagen sliep ik in een vrouwen kamer en wat verlangde ik toen weer naar die andere kamer... In de vrouwenkamer leek het wel alsof er een bom ontploft was! Overal lag wel wat en haarstijlers, hakken, ondergoed en make up dingetjes.

Na een dagje rond te lopen in Sydney voelde het al wel een beetje als thuis. Het is zo druk, maar toch gemoedelijk, relaxt en vooral super mooi! De Harbourbrug en het operahuis zijn onbeschrijflijk en de parken rondom Sydney zijn dan wel HEEL erg netjes aangelegd, maar een genot om daar te wandelen. Natuurlijk heb ik ook even kennisgemaakt met het nachtleven en meteen die nacht verloor ik mijn Iphone... Ik wist toch echt heel erg zeker dat ik hem niet mee naar de bar had genomen. Maar op mijn kamer lag die niet, in de bar was die niet gevonden en bij de receptie wisten ze ook van niets. Niet het einde van de wereld, maar toch wel een beetje jammer. Na veel gezoek en schietgebedjes aan de Heilige Antonius gaf ik de hoop op en blokkeerde ik mijn sim. Natuurlijk hing er toen net een briefje op de deur dat ze een bericht voor me hadden en of ik naar de receptie wilde komen. Mijn telefoon was diezelfde avond al gevonden door iemand die daar werkte, maar die had hem perongeluk mee naar huis genomen. Les nummer 1: beter op mijn spullen letten (of net een glaasje minder wijn drinken?)

Ik heb in Sydney ook al een beetje kerst en oud- en nieuw gevierd, want zaterdagavond was er vuurwerk! Enorm goede vuurwerkshow met muziek en ENORM veel mensen. Na de show gingen we Hunger games 2 kijken in de Imax met een super groot 3D scherm, waar je nieteens zo'n stomme bril bij op hoefde!
Al met al heb ik een top tijd gehad in Sydney en super leuke mensen ontmoet. Zaterdag was het tijd om te vertrekken en kocht ik een bus- en treinticket naar Byron Bay. Les nummer 2: check goed waar je hostel ligt voordat je hem boekt... Toevallig zat ik 's ochtends reviews te lezen over het hostel en was er een meisje die schreef dat ze dacht dat ze he thostel geboekt had, maar dat het hostel niet in Byron bay bleek te liggen, maar bij de Gold coast (een uur verder). "*^$*@#", dacht ik toen. Juist, ik had ook een verkeerd hostel geboekt. Aangezien ik al voor 5 nachten betaald had heb ik besloten om mijn ticket om te boeken (voor 8 dollar extra) en zit ik nu bij Surfers paradise. Ik heb vannacht niet geslapen, aangezien ik aan het reizen was. Maar ik heb wel mijn eerste kangoeroe gespot! De trein reedt door enorm mooie groene gebieden, maar helaas was de helft van de reis in het donker. Terwijl ik vannacht nauwelijks heb geslapen kon ik het vandaag toch niet laten om een beetje rond te dwalen en eens even naar die surfers te gaan kijken. Resultaat: super veel leuke winkels, met veel te veel leuke kleren. Moest ik nou net twee shirtjes weggooien, wat betekend dat ik weer wat ruimte had voor twee jurkjes, een shirtje en sandalen!! Die btw wel echt nodig zijn omdat iedereen er hier leuk uitziet met uitgaan en dat ik daarnaast loop met mijn spijkerbroek, een verlept shirt en mijn all stars...

Vanavond maar eens vroeg mijn bedje in en morgen eens bekijken wat hier allemaal te doen is. Surflesje misschien?

Heel veel liefs,

Jeanine

  • 02 December 2013 - 11:46

    Renate:

    Hoi Jeanini, leuk om je verslag te lezen en dat je het zo lekker naar je zin hebt, ik wordt wel een beetje jaloers als ik verslag lees en krijg ik zin om weg te gaan maar ik moet nog even geduld hebben. Jij bent wel een bofferd dat je met zes mannen tegelijk mag slapen..........ha ha. Wat een ervaring doe jij op, mooi hoor. Geniet en pas goed op jezelf, liefs Renate

  • 02 December 2013 - 14:11

    Ellen:

    lieve nien, geweldig dat je het naar je zin hebt en al zoveel mensen hebt ontmoet, veel surfplezier en blij dat je je telefoon terug hebt.kun je lekker watsappen met mams. Wij zullen wel voor sinterklaas zorgen hoor, misschien is er ook nog wel wat voor jouw bij? veel liefs n kijken uit naar al je verhalen.

  • 02 December 2013 - 21:32

    Eveline:

    Wauw Nien, wat is dit een enorm andere reis dan Ghana, maar minstens zo gaaf denk ik!
    Ik zie je al helemaal gaan:-)! Gelukkig komt Heilige Antonius ook bij deze reis goed van pas!
    Geniet er heel veel van!!!! Heel vee liefs!

  • 03 December 2013 - 08:17

    Suzet:

    Hoi Jeanine! Klinkt echt super leuk allemaal! Was jou duikinstructeur toevallig roodharig en kwam hij uit Ierland? Want anders hebben we.precies dezelfde instructeur gehad! Heel veel plezier in Australië! :-D
    Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeanine

Actief sinds 09 Nov. 2013
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 4860

Voorgaande reizen:

11 November 2013 - 01 April 2014

Alleen de wijde wereld in!

Landen bezocht: