Van 24/7 feesten naar overleven in the outback! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Jeanine - WaarBenJij.nu Van 24/7 feesten naar overleven in the outback! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Jeanine - WaarBenJij.nu

Van 24/7 feesten naar overleven in the outback!

Door: Jeanine

Blijf op de hoogte en volg Jeanine

24 Januari 2014 | Australië, Melbourne

We zijn alweer aangekomen in 2014. Een beetje laat, maar ik wens nogmaals voor iedereen een top jaar toe! Ik zit momenteel in Melbourne, maar aangezien mijn laatste blog 4/5 weken geleden was, zal ik daar beginnen. Foto's heb ik wel wat recenter geplaatst, dus misschien hebben jullie al een beetje een beeld van wat ik gedaan heb.

In Agnes water heb ik een erg leuke tijd gehad. Ik ging meet met de scooterootour waar we als hell's angels verkleed mochten op scooters die eruit zagen als zware motoren (inclusief tattoos en een leren jack. Het was een erg mooie toch en ik heb enorm veel kangaroes gezien. In plaats van surfen, ben ik de volgende dag met een surfleraar en wat mensen van het hostel mee geweest om een dagje GRATIS te jetskien. Daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen. Na Agnes water vertrok ik naar Airlie beach om daar een zeiltour te maken naar de whitsundays. Dat was echt waanzinnig en zeker 1 van de hoogtepunten van mijn reis (tot nu toe). We hadden een gezellig groep, konden veel snorkelen en sliepen 's avonds onder de sterrenhemel op het dek. White heaven beach was adembenemend, het zand voelde als een zacht kussen en het water was super blauw en helder.

Na een aantal mooie dagen in Airlie beach, ben ik doorgereisd naar Townsville en heb ik daar de ferry gepakt naar Magnetic Island. Het was eerste kerstdag, maar mijn kerstgevoel was ver te zoeken. Ik heb daar een kerstdiner gehad, maar verder niet veel bijzonders gedaan. Dat zijn toch wel momenten dat ik mijn familie en vrienden mis, maar gelukkig bestaat skype! Op Magnetic Island is verder niet enorm veel te beleven en waren 2 nachten dan ook meer dan genoeg.

Na Magnetic Island was heet tijd om naar Cairns te reizen voor Oud en Nieuw! Ik kwam daar de 27ste aan in het grootste party hostel van Cairns. Ik had veel tijd om wat dingen te bekijken en te doen. Al snel kwam ik erachter dat het leven in Cairns vooral bestaat uit feesten en overdag lekker bij de lagoon liggen of een tour naar de Great Barrier reef. Cairns was de eerste plaats waar ik erg veel Aboriginals tegen kwam. Ik kan moeilijk hoogte krijgen van deze mensen, veel waren er dronken, liepen er verloederd bij en leken dakloos te zijn. Later hoorde ik dat deze mensen vaak uit hun community gezet zijn vanwege hun drankprobleem en dan trekken ze naar de steden.

Vanuit Cairns heb ik een dagtrip gedaan naar the Tablelands. Dit is een stuk richting het noorden, waar erg mooie watervallen te zien zijn. We hadden een erg gezellige groep en een prettige gestoorde gids: Emma. Aangekomen bij de waterval moesten we een haarflik doen, die te vergelijken was met de haarflik uit de clip van Mysterious girl van Peter Andre. We hebben geluncht en "een paar" drankjes (en shotjes) gedronken in een pub in een dorpje en konden bij een andere waterval van de rotsen afglijden. Dit alles was op oudjaarsdag, en we kwamen terug om 19.00 uur 's avonds. Om 20.00 uur moest ik uiterlijk klaar staan voor de 'Pub crawl', dus dat was snel douche, opmaken en omkleden. Gelukkig had ik de dag ervoor last minute nog een jurk weten te scoren, aangezien ik niet het nieuwe jaar in wilde gaan met mijn verloederde backpackerskleding. De avond was hilarisch, vooral omdat we met een bus van kroeg naar koeg werden gebracht, terwijl de kroegen bij elkaar om de hoek zaten... Ik was met 3 andere nederlandse meiden en we hebben de bus dan wel op stelten gezet met liedjes als "daar boven op die berg.." Gelukkig kon iedereen dat waarderen.

Op 2 januari heb ik een tweedaagse tour gemaakt naar Daintree Rainforest. Een erg mooi regenwoud met mooie uitzichtpunten en we kwam oog in oog te staan met een Cassowarie (een vogel die instaat is een mens te vermoorden). Helaas hebben we geen krokodillen gespot. Ik verbleef in een heel rustig hostel en had een 8 persoonsdorm voor mezelf. Die rust had ik na al die avonden dansen wel even nodig.

Na de rainforest heb ik nog 3 nachtjes doorgebracht in Cairns en ben ik nog een dagje naar de Great Barrier reef geweest. Ik kon jammer genoeg niet duiken, omdat ik heel erg verkouden was en niet kon klaren. Snorkelen was gelukkig al heel erg indrukwekkend!

Na 9 lange nachten en dagen in Cairns was het tijd voor wat meer avontuur en een andere kant van Australie: the outback! Ik ben van Cairns naar Alice Springs gevlogen. Ik kwam aan in een totaal andere klimaat en wereld; overal steen, zand en enorme hitte. Na een nachtje Alice Springs werden we opgehaald door Garry Candy en zijn assistent Ben om ons 6 dagen kennis te laten maken met de outback. Ik wist eigenlijk niet goed wat mij te wachten stond. De dagen bestonden uit veel te vroeg opstaan, veel wandelen, hitte, slapen onder de sterrenhemel en veel gezelligheid. De bekende Ulhuru gebergte was erg indrukwekkend, maar in mijn ogen was Kata Tjuta nog indrukwekkender. We hebben daar een wandeling van 7 km gemaakt, wat ontzettend warm was, maar zeker de moeite waard. Na twee nachten te hebben gekampeerd in de beurt van deze gebergte, zijn we doorgereisd naar Coober Pedy, een stad waar de mensen hun huizen onder de grond bouwen. Dit doen zij vanwege de hitte. Het zag er uit als een verlate en arme stad. Mooi is anders, maar indrukwekkend was het zeker. Ook wij hebben onder de grond geslapen en zijn naar een mijn geweest. In de mijnen wordt opel gevonden en natuurlijk kon ik het niet laten om een paar leuke oorbellen mee te nemen ;-).

Na de outback kwamen we weer in de bewoonde werelde wereld in Adelaide. Een korte stop, want de volgende ochtend mochten we weer om 06.45 uur klaar staan voor de volgende tour: the Great Ocean road, van Adelaide naar Melbourne. De tour zelf was wat suffer, maar gelukkig had ik Lotte en de twee Ierse dames van de vorige tour bij me, waardoor het toch wel weer erg gezellig was. We hebben de highlights gezien zoals de twaalf appostellen (waarvan er nog 9 over zijn), Grampians en Londen Bridge. Enorm veel kangaroes gezien en EINDELIJK ook wilde koala's!

Op dit moment zit ik in jawel de libary van Melbourne om eindelijk eens mijn blog te schrijven en te plaatsen. Melbourne is een leuke studentenstad en stiekem zou ik hier best een paar jaar kunnen blijven. Samen met Lotte ben ik een dag naar Australia open geweest. Ondanks ik niet zoveel van tennis wist, ben ik door alle knappe mannen die tennis spelen wel een beetje fan geworden. We mochten zelf even van 100 meter afstand Ferderer zien inspelen!

Omdat ik meer tijd had dan ik dacht heb ik besloten nog een stukje van de westkust mee te pakken. Zondag vlieg ik naar Perth, om vanaf daar een zevendaagse tour te doen naar Exmouth. Op 7 februari is mijn Australië avontuur voorbij en vlieg ik naar Nieuw Zeeland. Erg veel zin in, maar Australië verlaten gaat me toch wel een beetje pijn doen.

Heel veel liefs,

Jeanine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeanine

Actief sinds 09 Nov. 2013
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 4857

Voorgaande reizen:

11 November 2013 - 01 April 2014

Alleen de wijde wereld in!

Landen bezocht: