Bye bye Australia, hello New Zealand! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Jeanine - WaarBenJij.nu Bye bye Australia, hello New Zealand! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Jeanine - WaarBenJij.nu

Bye bye Australia, hello New Zealand!

Blijf op de hoogte en volg Jeanine

08 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Daar zit ik dan opeens in Auckland; 10 graden koeler en regen... Ach zo kom ik vast een stapje dichter bij Nederland :). Ik heb Australie na 2,5 maand achter me gelaten en heb nu 6 weken de tijd om Nieuw zeeland en de kiwi's te gaan ontmoeten.

In mijn laatste weken Down under ben ik van Perth naar Exmouth gereisd. Een leuke tour, met gezellige mensen en vooral enorm veel mooie dingen om te zien. We reden de eerste dag van Perth naar Kalbarri en maakte onderweg aardig wat stops. De eerste stop was bij the Pinnancles. Stenen die zich lang geleden onder de grond gevormd hebben en die nu boven de grond uitkomen. Bijzonder gezicht, vooral omdat sommige een leuke vorm hebben ;). Onderweg stopten we bij een bijna omgewaaide boom, die de Leaning trees genoemd worden. Bomen groeien daar horizontaal vanwege de heftige wind.
We vertrokken verder naar het noorden en stopten bij een gedenkplaats van de eerste wereldoorlog. Hier staat een beeld van een vrouw die uitkijkt op zee. Het verhaal is dat een duiker op een dag een oud schipwrek vond, precies op de plek waar de vrouw op uitkeek.. Spooky!
De vierde stop was bij the Pink lake: een meer dat inderdaad roze kleurt. Er zit een bacterie in het water die voor de kleur zorgt. Deze bacterie zorgt er ook voor dat flamingo's roze kleuren. En diezelfde bacterie wordt in gebied gebruikt in een fabriek om lipstick en nagellak roze te kleuren. Nope, mijn haar kleurde niet roze na het drinken van dit water... helaas :).
Na een overnachting op een paardenfarm reden we de volgende dag naar Kalbarri national park. We bezochten the Murchison Corge en hier heb ik ge-abseild van wel 25 meter hoogte, haha! Verkoeling konden we krijgen door in een groene rivier te jumpen. En na een korte wandeling kwamen we bij Nature's window. Een rots met een gat in het midden waardoor je een prachtig uitzicht hebt. Na 100 foto's en verschillende poses konden we verder en kwamen we aan bij Shell beach. Helaas waren hier aardig wat kwallen en was het door de wind ook aardig "koel" (nee, natuurlijk niet zo koel als in Holland). De laatste stop was bij de Stromatolites:

"Stromatolieten zijn een vorm van afzettingsgesteente dat vaak sterk gelaagd is en veel kalk bevat. Het ontstaat doordat cyanobacteriën het sediment invangen en vasthouden. Deze vormen vervolgens laag op laag op een wijze die vergelijkbaar is met de wijze waarop koraalriffen ontstaan.
Stromatolieten behoren tot de oudste fossielen, en worden aangetroffen vanaf circa 3,5 miljard jaar geleden. In het Precambrium kwamen ze veel voor, maar tegenwoordig vindt men ze nog slechts gevormd in enkele speciale milieus, in het bijzonder op plekken waar het water zeer zout of alkalisch is. Reden daarvoor is dat in normale milieus een stromatoliet veel sneller door dieren 'afgegraasd' zou worden dan het opgebouwd kan worden. Een bekende locatie van stromatolieten is Shark Bay in West-Australië." (wikipedia, 2014)

Verder heb ik erg goed opgelet tijdens de tour ;). Na deze indrukwekkende dag reden we naar Monkey Mia Dolphin resort en konden we de volgende ochtend dolfijnen spotten en mochten een paar mensen ze voeren. We reden verder richting Coral bay stopten waar ik een duiktour van een dag heb gedaan en dat was echt FANTASTISCH! Mooiste duik tot nu toe. Tijdens de tour zagen we mantra's, haaien, dolfijnen, schilpadden en heel veel mooie vissen. We zijn doorgereden naar Exmouth waar we 's avonds de zonsondergang hebben gezien bij de vuurtoren, mooi uitzicht.

Op dag 5 zijn we naar Cape range national gegaan om de dag door te komen op Turquoise Bay. Hier hebben we gesnorkeld. Super mooi water, met sterke stroming. Haai kwam dicht langs de kust. Mooie vissen gezien, helaas geen roggen en/of schilpadden.

De laatste dag van de tour was fantastisch. We gingen naar een farm waar twee vrouwen geredde dieren verzorgde. Ik heb hier met dingo's geknuffeld en mocht babykangaroe Coco de fles geven! De laatste activiteit was zandboarden, bijzonder en erg vermoeiend om 10 keer die zandheuvel op te lopen om in 2 seconden beneden te zijn haha.

Zoals ik als zei zit ik nu in Auckland. Na een vlucht van 6 uur nam ik de shuttlebus naar de stad om 05.00 uur 's ochtends. Wat een geluk dat ik naast een Nieuw Zeelandse oude vrouw belande die het erg leuk vond om over haarzelf te praten... non stop. Nu zit ik nog steeds te wachten tot ik kan inchecken, nadat ik al een paar uur geslapen heb in de openbare ruimte van het hostel.

Op naar het volgende avontuur! Jullie horen snel van mij.

xxx liefs Nien

  • 08 Februari 2014 - 07:32

    Juliette :

    Hihihi, wat een verhaal weer, tante Nien ;-)! Veel plezier en toch wel een beetje fijn dat je bijna terug komt. Dikke kus van Alexander en Feline

  • 08 Februari 2014 - 10:35

    Renate:

    Klinkt allemaal weer fantastisch wat zie jij veel, kan je het nog allemaal behappen.
    Je kan dan maar beter in de bus naast deze oude dame zitten die kletst niet zoveel.......
    Las dat je 31 mei ook komt, leuk om je dan weer te spreken. Ik ga ook op reis...........24 februari ga een paar dagen met de vijf kleinkinderen in een huisje bij Zantvoort zitten, lekker dicht bij huis, voor kinderen maakt het niet uit waar je zit als er maar een zwembad bij is. Nee voor het echte reizen moet ik nog even geduld hebben tot 23 maart. Ben benieuwd hoe je Nieuw Zeeland vind, een beetje koeler lijkt mij ook wel lekker. Veel plezier en liefs van Renate

  • 09 Februari 2014 - 12:00

    Opa En Oma Visser:

    Hallo Jeanine

    Fijn te lezen dat alles goed met je gaat.
    Hier alles OK .
    We hopen dat je in Nieuw-Zeeland nog een fijne tijd zult hebben.
    Veel liefs Opa en Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeanine

Actief sinds 09 Nov. 2013
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 4856

Voorgaande reizen:

11 November 2013 - 01 April 2014

Alleen de wijde wereld in!

Landen bezocht: